Monday, January 7, 2013

Herbalife dan Halal


Sepanjang mengambil dan menyebarkan misi nutrisi Herbalife, ramai yang bertanya tentang status halal Herbalife ni. So kami nak jelaskan di sini yang Herbalife products adalah halal, malah tersangatlah bagus untuk kesihatan tubuh badan kita.

Tak percaya dan mahukan bukti? Herbalife mendapat pengiktirafan halal daripada Islamic Food and Nutrition Council of America (IFANCA), dan IFANCA diiktiraf oleh JAKIM. Boleh rujuk di laman web JAKIM di sini: Senarai Badan Islam yang Diiktiraf oleh JAKIM.


Minggu lepas juga, kami menyertai Halal Fiesta Malaysia yang diadakan di PWTC dari 10 - 14 Oktober 2012. Kalau tak halal mestilah tak boleh join ye tak? Booth Herbalife masa Halfest ni sangat penuh sampai tak cukup kerusi orang nak duduk untuk wellness evaluation! Seronok sharing dengan orang ramai tentang kebaikan nutrisi selular Herbalife dan juga tentang kepentingan menjaga kesihatan.

Distributor herbalife sedang menerangkan tentang bagaimana Herbalife sudah membantu diri sendiri
dan ramai orang menjadi lebih sihat.

Booth Herbalife yang penuh, kerana semakin ramai yang sedar
tentang kepentingan menjaga pemakanan dan kesihatan.

Sahabat2 seperjuangan dalam Herbalife. Tengokla betapa ramainya kat booth ni!


Herbalife adalah makanan bernutrisi seimbang, halal lagi baik untuk kesihatan. Dalam Islam pun kita dituntut untuk menjaga pemakanan kita agar dari sumber yang halal dan baik, halalan toyyiban. Hadith Rasulullah saw dan Al-Quran juga menekankan tentang makanan yang halalan toyyiban.




Tiap tubuh yang tumbuh dari (makanan) yang haram maka api neraka lebih utama membakarnya. (HR. Ath-Thabrani)
Sesungguhnya Allah baik dan tidak menerima kecuali yang baik-baik. Allah menyuruh orang mukmin sebagaimana Dia menyuruh kepada para rasul, seperti firmanNya dalam surah Al Mukminun ayat 52: “Hai rasul-rasul, makanlah dari makanan-makanan yang baik-baik dan kerjakanlah amal yang soleh.” Allah juga berfirman dalam surah Al Baqarah 172: “Hai orang-orang yang beriman makanlah di antara rezeki yang baik-baik.” Kemudian Rasulullah menyebut seorang yang melakukan perjalanan jauh, rambutnya kusut dan wajahnya kotor penuh debu menadahkan tangannya ke langit seraya berseru: “Ya Robbku, Ya Robbku”, sedangkan makanannya haram, minumannya haram, pakaiannya haram dan dia diberi makan dari yang haram pula. Jika begitu bagaimana Allah akan mengabulkan doanya? (HR. Muslim)
Jagalah apa yang kita makan kerana ia akan memberi kesan kepada diri kita luar dan dalam, fizikal dan rohani. Kalau nak tau lebih detail tentang produk2 Herbalife, jom join kami ke SPECTACULAR(Hubungi saya: amirul: 019 2845 472)

No comments:

Post a Comment